Horch 853 Sport Cabriolet

Chlouba dobrovolných hasičů v Komíně.

Historie:
Německou automobilku Horch založil August Horch roku 1899, výrobu zahájil v roce 1900. Automobilku pak dvakrát přemístil, od roku 1904 sídlila ve Zwickau. V roce 1909 Horch svou firmu opouští a zakládá další automobilku Audi. V roce 1932 se spojily firmy DKW, Audi, Horch a Wanderer do společenství Auto Union. Horch vyráběl převážně velké luxusní vozy. V letech 1933 až 1939 byly v továrně Horch ve Zwickau stavěny závodní vozy Auto Union Grand Prix s motorem vzadu, tyto vozy navrhoval Ferdinand Porsche. Výroba vozů Horch byla přerušena druhou světovou válkou, po válce postavili několik prototypů a roku 1956 byla zahájena výroba posledního modelu značky Horch, typu 260. Ten byl roku 1958 přejmenován na Sachsenring P260 a značka Horch zanikla.

Horchova továrna ve Zwickau na východní straně skončila rozdělením Německa, kde by se nakonec dostala do služeb výroby utilitarského Trabantu – smutného konce kdysi ušlechtilé značky, která patřila mezi nejlepší na světě.

 

Popis:
Model 853 vyráběl Horch v letech 1935 až 1937, bylo postaveno 619 vozů, původní cena 14 900 RM (říšských marek). V roce 1935 představil Horch nový výrobní program: menší model 830 s třílitrovým osmiválcem V8 a větší typ 850 s řadovým pětilitrovým osmiválcem. Vrcholem řady 850 byl oblíbený sportovní kabriolet Horch 853. Řada zákazníků si objednala vůz s metalízou. Efektní lak “Rybí stříbro” obsahoval jemně rozemleté rybí šupiny

AUTOMOBIL NABÍZEL

Horch Type 853 Sport Cabriolet je nejvíce okamžitě rozpoznatelný styl Horch druhé poloviny 30. let a také nejvýrazněji použitelný otevřený model. Stejně jako jeho současný konkurent, tovární model Mercedes 500 / 540K Cabriolet B, je to auto, které vyzařuje hlubokou a trvalou kvalitu a vynikající zpracování. Horch 853 Sport Convertible nebyl žádný efektní francouzský letní koktejl, ve kterém se plavil po Croisette v Nice nebo na středomořském venkově. Právě naopak. Jednalo se o konvertibilní přepravu pro každodenní použití, která by se vyrovnala nejistotě počasí a kde by plně polstrovaný vrchol poskytoval úplnou ochranu i v zimním období.

Tělesa byla vyrobena podle nejvyšších standardů v továrně ve Zwickau, byly použity nejjemnější kůže a materiály a veškerý hardware a příslušenství byly navrženy a zkonstruovány s hlubokou vlastní kvalitou, jak požadovala elitní klientela, která tato auta koupila. Masivní dveře se zavírají uspokojivým cvaknutím dobře stavěného trezoru a osmiválcový motor, přestože nebyl v té době nejvíce vyladěný, poskytoval hladký a plynulý výkon díky své podtržené povaze